maandag 18 augustus 2014

Myrtle Beach

Hotel: hampton inn oceanfront south tower
Aantal kilometers: 20

Een paar dagen relaxen is ook wel eens fijn. Myrtle Beach. We zijn er eerder geweest maar toen was ik ff vergeten dat er een heel mooi. Hard Rock Café is. Daarnaast wilde moeders graag op herhaling in dat overheerlijke. Japanse restaurant Myabi.

Dag 1 was super. Het begin minder. Een run op het ontbijt dat tot 10 uur is. We dachten dat 9 uur wel een leuke tijd was. Niet dus. Gillende kinderen een volle ontbijtzaal, bijna niet te doen. De koffie maar mee naar boven dan. Na wat ómdrentelen vertrekken we naar de outlet. Half 12 komen we aan, maar jongens het is bloedje heet, 34 graden. In de winkels is het prima, maar even daar buiten is het niet te harden.

We slagen bij Ann Taylor, Tommy Hilfiger, Old Navy en Skechers. We kijken ook even bij Nautica maar helaas niet iets dat we willen. Wel goed om te onthouden. In Gatlinburg gaan we weer :).
 Daarna naar de Japanner. Het is nog geen half 6 en het is er al flink druk. We hebben niet gereserveerd maar ik klets ons wel naar binnen. We hebben een leuke tafel en leuke kok. Dan is het altijd een belevenis. De uiensoep is goed, de salade is lekker, maar het vlees(filet mignon) is fantastisch.

We gaan naar huis en ik ga nog even naar een uitvinding die gemaakt is, speciaal voor mij: the lazy river. Drijven en niet zwemmen dus. Even langs het strand en dan lekker op balkon boek lezen. dit is vakantie.

Dag 2:
Kilometers: 12

We bezoeken Walmart en kopen er beschermhoesjes voor de telefoon, wat eten en wat kleinigheden voor onderweg. Op naar het hard rock cafe dat in de vorm van een piramide is gebouwd. Het blijft echt te warm voor ons buiten. In het cafe is het heerlijk en we nemen een voorgerecht en nagerecht. We slaan gewoon het hoofdgerecht over. We delen het voorgerecht. Na de nodige souvenirs in de shop gaan we de hitte weer in. Nog 1 stop dan. Een surfwinkel. We kopen er een badlaken. Het reuzenstad laten we schieten, veel te heet.
. We gaan gewoon naar het strand. Voetjes in het zand en boek mee. Het is dan half 3.
Tot een uurtje of 6 op het strand. Het waait nogal en we verbazen ons dat de parasolletjes blijven staan. Zie foto. Het lijkt of we het strand alleen hebben maar ondertussen is het keidruk.

Toch wil ik de auto nog tanken voor de lange rit naar Gatlinburg morgen dus hup de kleren weer aan en even een snackje en de auto tanken. Dat is snel gepiept. Wasje gedraaid en de nieuwe afleveringen van Dallas de serie begint. Boffen wij even. Plotseling begint het de weerlichten en onweren, jongens. Het spookt aardig en pas na twee uren  is het weer ok. Er is ook echt niemand op het strand terwijl er de andere dagen nog wel vuurwerk werd afgestoken.

Morgen op weg naar 4 dagen  Gatlinburg. In gedachten zijn we bij Irene, ze is overleden en ik ben erg verdrietig. Helaas kan ik er donderdag niet bij zijn.